Vinnare av Residence stora formpris 2018
Så stolta att bli tilldelade Residence stora formpris 2018!! Den hedrande motiveringen lyder:
Nytt tänk i traditionell bransch med onlineförsäljning, smart marknadsföring och fokus på dem som beställer sitt drömkök. Nordiska kök visar att det går att producera lokalt, snyggt och hållbart till rimliga priser.
Residence Stora Formpris 2018 i kategorin ”Årets producent” tilldelas Nordiska kök, som med en premium-edge i samma prisklass som massproducerade kök öppnat upp en intressant egen falang inom designkök.
Upptäck mer köksinspiration från våra mest populära köksprojekt här.
Det är i köket det händer. Hemmets hjärta. Kaffedoften, långa frukostar, festernas roligaste rum. Men vägen till det perfekta köket är inte alltid smärtfri. Vi blir ofta styrda i färdiga mallar hos de traditionella köksföretagen. Nordiska kök vill ändra på det.”Vi startade företaget för att skapa något som vi själva saknade på marknaden. Våra erfarenheter av köksrenoveringar har lämnat mycket att önska, samtidigt som det alltid blivit dyrare än vi först trodde. Vi vill ge tillbaka kreativiteten till kunden”, säger Johan Lundkvist, som tillsammans med Magnus Vansvik och André Strömblad drog igång Nordiska kök 2017.
Företaget säljer platsbyggda premiumkök som anpassas efter kundernas önskemål, med stor flexibilitet kring färg, mått- och materialval, men fortfarande i en prisklass som ett massproducerat standardkök. Visionen är att skapa tidlösa kök som ska leva länge.
Köken byggs i eget snickeri utanför Göteborg. Det handbyggda paras med en process utan kostsamma showroom, återförsäljare eller hembesök, en digital resa från inspiration till beställning. Varje kök blir unikt. ”Våra kunder är ofta yngre och inredningsintresserade som letar inspiration på Instagram och Pinterest, därför satsar vi på dessa kanaler.”
”Vi vill skapa ett engagerande innehåll tillsammans med profiler och varumärken som delar våra värderingar.” Nästa steg är att ta Nordiska kök till en global marknad. ”Det är den nordiska designen som inspirerar, vi får i dag en stor del av våra förfrågningar från Amsterdam, Paris och New York.” I dagsläget satsar Nordiska kök i första hand på den nordiska marknaden. Köksdrömmarna har blivit smartare än någonsin.
Text från Residence Magazine